Od dłuższego czasu szukam nowej pracy, ale mam wrażenie, że nigdzie nie odpowiadają. Wysyłam CV na portale typu Indeed, Pracuj, ale cisza. Nie mam dużego doświadczenia, ale chciałbym coś zmienić u siebie. Nie wiem, czy to kwestia formy dokumentu czy braku umiejętności. Może macie jakieś sprawdzone sposoby na wyróżnienie się w rekrutacji? Będę wdzięczny za każdą radę 😊
Jak i gdzie szukać pracy, żeby w końcu coś znaleźć?
Chyba warto też rozesłać CV do mniejszych firm, ale nie jestem pewny czy to opłacalne.
Też się nad tym zastanawiam, ciężka sprawa czasami.
Ja zaczęłam od stworzenia profesjonalnego CV i profilu na LinkedIn. Wyróżniłam w ogłoszeniach kluczowe słowa, żeby lepiej przejść przez systemy ATS. Potem kontaktowałam się bezpośrednio z rekruterami na portalu, zamiast czekać biernie na odpowiedź.
Możesz też stworzyć listę firm, które cię interesują, i wysłać im spersonalizowane maile z krótką prezentacją. Czasem to działa lepiej niż klasyczne aplikacje przez portal.
A może spróbuj też grup na Facebooku związanych z twoją branżą?
Ja bym z kolei zapisał się na szkolenie i tam poznał ludzi z branży.
A próbowałeś już aplikować przez agencje pracy tymczasowej?
Sprawdź portale branżowe i zapisz się na powiadomienia o ofertach. Często tam pojawiają się niszowe ogłoszenia, których nie ma na głównych serwisach.
U mnie zadziałał OLX praca, serio.
Wydaje mi się, że warto jeździć na targi pracy, ale nie wiem czy to coś daje.
Nie jestem pewny, ale słyszałem, że polecenie przez znajomego to najlepsza opcja.
Dobrym sposobem jest też dostosowanie listu motywacyjnego do konkretnego ogłoszenia. Opisz w nim krótko, co możesz firmie dać i dlaczego akurat tam chcesz pracować.
Jak ja szukałem swojej obecnej pracy to wysyłałem po 10 CV dziennie i po tygodniu odezwali się z jednego miejsca. Do dziś tam pracuję.
Jak szukałem pracy rok temu to najbardziej pomogły mi kontakty z uczelni. Kolega z roku polecił mnie do firmy i poszło gładko.