Zastanawiam się ostatnio czy nie lepiej zainwestować w tablet zamiast wymieniać smartfon. Większy ekran pewnie spoko do czytania stron, oglądania yt i pdfów do pracy, ale wiadomo, telefon mam zawsze przy sobie. Do tej pory używam średniaka z 6,1" i czasami ekran wydaje się za mały, a z drugiej tablet ciąży w torbie. Czy ktoś coś poleci? Może Samsung Galaxy Tab czy iPad? Jakie są plusy i minusy? Dzięki 🙂
Smartfon czy tablet – co lepiej kupić?
Podbijam, też mnie ciekawi co lepsze
Chyba tablet, ale nie mam doświadczenia z większymi ekranami, może ktoś lepiej zna temat?
Smartfon ogarnie większość rzeczy, tablet tylko jak chcesz większy format.
W zależności od potrzeb: jeśli głównie przeglądasz neta i oglądasz filmy to tablet 10" naprawdę robi robotę, lepiej na nim czytać dłuższe teksty i pdfy. Smartfon za to oddasz mniej ciężki, zawsze masz go przy sobie i częściej dostaniesz aktualizacje systemu. Jakość dźwięku i aparatu w telefonie jest lepsza, a tablet służy raczej jako domowy sprzęt. Możesz też wziąć coś pośredniego, np. phablet 6,7". Zwróć uwagę na baterię i wsparcie producenta.
Ja bym brał tablet jak dużo czytasz, ale z telefonem nie rozstajesz się, więc smartfon.
Może warto jeszcze rozważyć laptopa 2w1, hybryda da trochę tego komfortu tabletu i funkcje PC.
Nie wiem czy tablet wart ceny oglądania filmów, może lepiej kupić powerbank do telefonu?
U mnie sprawdził się Galaxy Tab S7, ekran świetny do ebooków, a jak muszę zadzwonić to i tak lepiej wyciągnąć telefon.
Nie zapomnij sprawdzić kompatybilności z akcesoriami np. klawiaturą czy rysikiem. Tablety z Androidem często mają więcej modeli do wyboru, iPad za to lepiej zoptymalizowany, ale droższy. Jeśli budżet masz ograniczony to lepiej kupić porządnego smartfona z dużą baterią i dobrym ekranem, a do oglądania odtwarzać na TV przez Chromecast.
Przesiadłem się z iPada Pro na iPhone 12, odpuściłem tablet i w sumie ok, ale czasem brakuje mi większego ekranu.