Od jakiegoś czasu myślę nad stworzeniem jakiejś platformy do dyskusji o CS, ale totalnie nie wiem od czego zacząć. Czy lepiej postawić coś na własnym serwerze, czy skorzystać z gotowego rozwiązania? Nie znam się za bardzo na serwerach i skryptach, głównie gram, a chciałbym mieć miejsce gdzie kumple i inni fani mogliby się wymieniać taktykami i highlightami. Myślałem o phpBB albo Discourse, ale może są lżejsze opcje? Macie jakieś tipy, tutoriale, czy gotowe skrypty na start? Z góry dzięks za pomoc :)
Jak ogarnąć własne miejsce do rozmów o CS?
mi by się przydała jakaś podpowiedź od kogoś ogarniętego
też się nad tym zastanawiam od dłuższego czasu
chyba najlepszy będzie MyBB, ale mogę się mylić
gdzieś czytałem niby o tym, ale nie pamiętam gdzie
Potrzebujesz domeny (około 30 zł/rok) i certyfikatu SSL (Let’s Encrypt jest za free). Hosting VPS za 10–20 zł miesięcznie wystarczy do małego forum, a jak masz więcej użytkowników to trzeba pomyśleć o większym pakiecie. Skrypt wybierz pod kątem potrzeb: phpBB jest lekki, Flarum nowoczesny, ale ma mniej pluginów, NodeBB wymaga Node.js i NoSQL. Backupy i aktualizacje to podstawa, żeby nie stracić danych.
mybb spoko, ma dużo wtyczek
Flarum jest ładny i lekki, polecam
ja robiłem forum CS na MyBB na VPS i było ok, tylko pamiętaj o regularnych backupach
Zależy co chcesz osiągnąć, ale polecam Discourse – nowoczesny silnik, ma fajne opcje powiadomień i mobile-friendly. Wymaga jednak VPS z min. 1 GB RAM i Docker. Jeśli nie chcesz bawić się w serwer, możesz skorzystać z hostowanego Discourse (płatne) lub zainstalować phpBB/SMF na zwykłym hostingu współdzielonym. Potem tylko ogarnąć motyw i wtyczki, no i pamiętać o certyfikacie SSL. To chyba najlepsze rozwiązanie, jeśli oczekujesz porządnej społeczności.